NyIzd lil heroes

My lil Hero Loves To...

Posted by: NyIzd in ,

..Drink..
Suka sgt my lil hero minum..wateva drink,u name it..even Jasmine Green Tea which me and Izad cant stand the taste..For us,it taste like 'Air Kubur'..

..Play With Kaka Isya..
Especially on this bike that they share..Tak lama lagi bike ni akan jadi hak milik Darwish cos Ibu Noy dah belikan Isya new bicycle for her 3rd Birthday..Will give it to Isya dis sunday..

..Baring and berguling guling di tilam..
Especially depan Tv..he can stand lying down and berguling2x kat tilam for hours..Kalau ada iklan kat TV,dari subuh ke isyak pun sanggup..

..Eat keropok/crisps..
Especially Pringles Sour Cream and Onion..and also anything with cheese..
Memang its not good for him, but Darwish throw a tantrum if we dont give his favourite food. So bagi jer sikit,then hide it or bawak jer Darwish depan TV and divert his attention to the adverts..
(info to all mothers,too much MSG can cause inflammation of babies' brain)

This pic takde kena mengena lah..But Darwish kalau tido,he love and have to touch our skin..Ni Darwish pegang kulit muka babah..And Darwish jenis yang sukaaaa di peluk kalau tido..Peluk jer perut Darwish and he will stroke our fingers and he will just doze off.

Oh yes..Im proud to say that Darwish telah berjaya di disciplinkan untuk tido before 9pm..Noy and Izad memang lay down strict rules on his sleeping routine.Ingat tak the last time Izad mengamuk kat Bibik for not following our rule.Click this and this for previous posts.

This entry was posted on Tuesday, April 28, 2009 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

11 Comments

heee, part yang tido gan babah darwishh tu mmg ada persamaan gan firas..mmg budak2 kecik gtu kot,,suka gentel2 skin parents..uihsss..sekali-sekala sedap plak kena urut dr air tangan baby nie..lembut je kann..tapi kadang2 geli...hehehe

erkk air kubur tu camne rsnya noy..ekekek:D sgt comel la darwish..bulat jek:D

aah tido sgt penting utk brain development..jgn besekan anak tido xtentu masa..xelok utk perkembangan minda ..n health too..;)

zieha,firas pun pandai dah gentel?ni darwish dah lain pula..mcm babah darwish dah,bukan kulit tangan dah..pandai lak seluk dada noy..nak gak kulit lurah tu..hehe terlebih sudah...

suziey,ur rite babe..hi-5 to dat ;)

Salam Noy,

sgt bagus Darwish suka byk minum air..x dehydrate n sembelit:P

Like Hafiy..pkl 10pm msti tido..sebelah siang 2-3hours dia tido..
Darwish sgt disiplin..bagus..thumbs up to mummy too:P

Dia sgt shomel dan bam bam ..geramm=)

pandai darwisy tonggang botol mcm tu. kalau mencah, habis mencurah ke baju jerk. dan dia takmo minum air lain selain susu jer. sabau jelah!

darwisy nampak tough. mcm budak umo 3 tahun jer gayanya.

MR,a'ah..walaupun darwish belum pandai cakap,tapi dier dah pandai minum sendiri dari botol minuman or cups..tak tumpah lak tu.

ramai yang mention bdn darwish mcm budak 3 tahun..even Batrisyia pun ramai yg mention mcm 4 years instead of 3..Maybe its in the genes..Sal tu doktor mention dat darwish is not fat.he's well-bulit..Even though he's 15kg tapi he's 90cm tall

Nani,darwish kalau air putih(plain water) tak berapa minat..Only if he's really thirsty,then he drinks plain water up to 8 to 10 ounces..

Yup,im quite happy with darwish..tapi darwish tak tido lama waktu siang..he sleep at most 1 hour jer..tapi he's very active kat umah..sal tu penat by 8pm kot..kaki lenguh..:)

salam Noy,
part gogok botol air tu yg daku tabik.. fikri dah 2 tahun lebih baru pandai minum gogok botol..

kakyong
yer ker,kakyong?wah..bagus..happy lah noy..kan noy takut darwish ni delay sikit..and im worried silly bout autism and all..now im not..tq kakyong for the sharing the info

Noy, usah lah risau sgt.. kids ni ade phase dia tersendiri.. yg penting u dah beri tunjuk ajar.. jgn disamakan anak kita dgn anak orang.. tak aci!! setiap anak tu unik..

tq kak yong..noy dah cuba not to bezakan darwish ngan anak lain..tapi tu lah kan..sometimes too much knowledge can actually make us think the negative side of things..noy mengajar child's development..so vary difficult not to compare milestone darwish with another 22months old toddler..anyway,tq for reminding me..i need that,kakyong

Post a Comment