NyIzd lil heroes

Lil Hero turns 2 - Part 2

Posted by: NyIzd in ,

Sepatutnya lama dah n3 ni,tapi my cuz lidut(lambat) email me the pics..Im waiting for some more pics from my auntie..This is the time that i desperately need my own camera..Tak nak lah camera SLR..thats too bulky for me..I want something easy to carry and affordable..And it need to be SONY..I love SONY..Nanti lah survey kat KL..

Anyway,weols did a Doa Selamat since babah dah pulih..So since it was near to darwish bday,weols did a small gathering..Around 10 families came..No catering cos nak save budget..Mama masak sumer and it was really delicious..Takder gambar to share but we had Ayam kurma,Sambal HatiBuyah(Paru),Telur masak Merah,Daging Kari,Acar buah..No sayur this time cos selalunya sayur ni tak berapa laku..

Walaupun doa selamat,tapi Darwish pakai baju ala 'rock da bebeh'. Noy beli bau ni fro lil twinkle. (click link on previous post).Ramai yg puji baju Darwish ni..Tapi demi gaya,Darwish terpaksa menahan panas using this hooded jacket..Tapi ranggi woo..My cuz mention dat its 'ECKO' and its usually expensive..Noy tak tau pun sal brand ni..i just bought it cos its reasonable and i definitely love the colour..I love anything RED..Almost 80% baju Darwish mesti ada warna MERAH.

Ni lah my 2 year old hero..Badan dah macam budak 3 tahun..



Oh yes..talking bout my lil big hero,did i mention that he recently went for his routine checkup..He is now 18.4kg and 92cm tall..Yup,big big boy..I refuse to accept that my lil hero is overweight..He's just big for his age..and strong...huhu..Haiyaa...whats wrong me me ah..Apahal denial sangat ni?Demm...








Ni bday cake Darwish..2 pounds Fresh Cream Cake With Cocktail Filling..Nampak tak cantik kan cake $32 ni..Tapi the taste is yummy.Berebut my guest makan kek ni..Its really nice and Not too sugary sweet..Darwish love this cake so much..Next year lagi,k dear..Next year we make a 3 pounds cake lak..Kalau umo 10 tahun,10 pound cake ker??



Mama and Babah Darwish lak yang over excited kan..Darwish belum brapa pandai tiup lilin..Few weeks before his bday,I make him practise tiup lilin..Nasib baik malam tu he manage to blow his candle..Tapi 1 time jer..After dat,dah malas..He just want to join the crowd in clapping..





Ni tanda2 dah nak tido..Its around 9.30pm dah..Darwish kan selalu tido by 8.30pm..Dah lah kepanasan pakai baju baru Darwish tu..Kesian anak mama..

It was only by 9.30pm dat Darwish dpt blew off the bday candles cos Weols terpaksa tunggu imam yang baca doa selamat tu balik dulu..Then baru lah keluarkan Bday cake tu..Ni atas perintah nenek darwish..Ikut jer..

Note: i dont have straight whitened teeth..



Ah...Ni lah bibik Darwish..Badan dier ni kecik molek jer but she can really carry darwish yg 18kg tu..Noy lak yg tak larat kan kipak(dukung) Darwish like she does..She's ok lah..No real complains from me..or from Izad..At times dier ni tend to be a clean freak..Tu yang membebel kalau some guest tend to over mess my house..

Her contract will end dis September,but she intend to continue working with us..Yeayy!!
So will increase her salary..Sekarang ni its $200/month..By the time she come back to Brunei in end of October, her salary will be $230..or shud it be $250?Nanti lah discuss ngan Bibik bout this..At the moment,im really happy that she's continuing working with us..Darwish pun nampak serasi jer ngan bibik ni..And she listen to instruction.Thats 1 good working criteria that i believe in..Hopefully things work well for her and my family..



This entry was posted on Tuesday, June 30, 2009 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

7 Comments

semangat darwish..skrg,,dah besar..bibik u olls tu mkn jamu kuat kot..tu yg larat sgt nk carry darwish..hik3x

Zieha,bkn mkn jamu kuat..mmg bibik weols kuat mkn..hahaha..tu yg sentiasa bertenaga..Bibik org lain kurus jer..Bibik weols dah xmuat baju lama..huhu

hepi beday darwish..betoi tuh..bibik naura buat jamu sendiri..mmg tenaga diorang nih kuat

tq naurah...tak tau lak if bibik mkn jamu..nanti cek..:)

hahaha..klako la noy..bibik kuat mkn..parah ni..eekeke;D
happy besdy darwish-)(rs cam dh wish:D)

Suzieymbibik weols cukup mkn..wawa...nak angkat anak noy yg gebu tu,kena ader extra energy n strength..hehehe

Noy,
kena tambah stamina nih nak angkat anak teruna si darwish chbby. :D

Post a Comment