NyIzd lil heroes

Cinta Antara Benua

Posted by: NyIzd in ,


Rupanya ramai blog buddies yang tak tau hal ni..Maybe becos i didnt put much posting bout this..Tak ramai blog frens yg tau..Yang tau pun is my Bruneian blog frens eg Kasihz,Miracle,Firdaus..Maybe Adda and Farah tau about this too..


Hubby ie Khairul Izad bukan Bruneian..He is from Negeri Semilan..100% pure Malaysian..Lahir kat Hospital Kluang,Johor..Bersekolah di Sekolah Dato Shah Bandar,Rembau...Also at Sekolah Menengah Dato Mohd Said,Nilai..After dat he studied kat IKM,Johor Bahru..Lepas tu,he got a scholarship to Pembrokeshire College kat Wales,United Kingdom..

Waktu kat UK tu lah weols jumpa via MIRC..hehe..Ni lah cinta antara benua and also cinta cyber...After abis belajar,Izad keja kat Malaysia for 2 years then migrate ke Brunei..Bukan senang nak dpt kerja kat Brunei (yet not too difficult gak..asal jangan nak memilih sangat)..But weols percaya ngan rezeki..So Alhamdullillah,Izad sekrg ni dah ada his own family kat Brunei and also is secure working here..




Ni gambar weols in 2002..Beraya kat Haverfordwest,Wales..








sO nEgErI EmBIlAN anD bRUNeI cOmBInED...jADIlAH nI...






Memang its not easy for us to reach this stage..Susah sesusah susah nya..There was so much family conflicts,financial status stigma and dilemmas on 'Darjat & Pangkat'...

Nak ceritakan kat blog ni,i think its too personal and i dont want Darwish to read about this in future and feel dissapointed of his family and relatives...So biar lah i and Izad (& those closest family and frens) to keep to ourselves..To my blog buddy Miracle,i bet u know so much of the challenges and sacrifices that me and Izad went thru..Thanks babe for understanding..





Blog buddies,there will be times when you think that u wanna give up on something or someone that u really love..Pls dont do that.Never give up...Fight for what u feel is urs and Stand up tall when ur stampered with criticisms..Seek for strength from the one who loves u and u'll be fine..It may take time and so mauch pain to succeed but if ur fated to be together,not 1 human being can stop u from being together..Hold on tight,pray and believe..Everything will settle just..The big strong waves may rocked ur boat so hard but it will be soon that the sea will calm on its own..

Its very easy to love someone...But its not easy to find someone who loves you...


This entry was posted on Tuesday, June 23, 2009 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

13 Comments

owh.. gitu citernye.. skang baru tauu disebalik kisah antara benua tu.. it's truely miracle..

** ada keje kosong tak kat brunei? busan ar keje kat mesia.. hahahaa...

semoga kebahagiaan milik uols...

Owhhhh.. hahhahaha... mmg pon pk yr hubby org brunei gak... ghupe nyer org nogori..
xpe Noy.. we pray for u.. semoga kebahagian sentiasa bersama u olss...

wah.. snippet hangat nih.. kalau buat filem, sure box-office nie...

-mama emma-

Noy,

ooo.. dah kenal sejak student time....
ku doakan dikau bahagia selamanya disamping anak2... darwish baru 2 tahun.. ok semoga cepat2 dpt mini_noy pula... ;)

ingat hubby u org kalete(kelantan) sbb dulu noy ada mention pasal negeri tu(kb)..ker zieha silap baca n lupa kot..anyway..tahniah..u ended with ur love story gan happy ending:)

anil,tu lah pasal trademark miracle tu...:)

niza,tq for the prayer..Amin...

Lala,tu lah..ramai tak sedar yg hubby noy ni org N9..tu lah nak introduce ni.. ;)

Mama Emma,gerenti box office..mana2 ceta indon pun surely kalah...sedih woo...

k.YONG..A'ah..waktu sama2 study kat UK...dulu2 tak terfikir pun akan jadik serious..tapi makin lama perasaan tu makin lain lak..hehehe

Zieha, "u ended with ur love story gan happy ending" ..Amin Amin..moga berkekalan hingga akhir hayat..Amin..

noy, every person and every marriange ada cabaran memasing.. tp yg penting kite tabah n kuat utk lawan cabaran tuh.. yg penting hepi ending, betul tak? kalau nak ikutkan hati mmg byk menda yg kite nak, tp bila fikir2 kenalah rasa bersyukur dgn apa yg kite ada dulu.. (ni ckp ttg diri sendiri hehe..)

kisah noy cam kes cerita antara 2 darjat ker? leh wat buku nih

kena buku tebal tu,adda..cos so many things happen..susah tersgt sgt..almost give up dah..tapi Alhamdulillah sekrg ni dah ok..

wah buku tebal? leh jual mahal tuh hehe.. noy x minat menulis ker?

xpe ar noy, yg penting everything is fine now

Adda,tak minat lak menulis ni..adda tgk jer my writings in my blog..few sentences jer..short and easy.. :)

Post a Comment