NyIzd lil heroes

Prep Raya 2009

Posted by: NyIzd in



Tahun ni weols beraya kat Brunei..Next year balik umah mama Izad kat Negri Sembilan..Tapi sayangnya this year,weols takde bibik...huhuhu..takder chance ler nak duduk ngan sedara dgn senang lenang..kena berganti ngan izad ni jaga darwish..

So tahun ni umah mama lah yg cantik berhias..My apartment dah tak seperti dulu lagi since banjir tu..Ni tgh dlm process cleaning up..tu pun mcm malas jer nak berkemas..bukan nak beraya kat umah sendiri pun ..

Last weekend,weols adik beradik ,cuz and aunti kemas umah mama...I didnt join cos kena jaga darwish yg bukan main ligat excited tengok org ramai berkemas umah..

so jom tgk aktiviti Hari Raya preps weols..

Hubby buat apa ni?main tangga??...Ni depan umah my parents..Ni lah keja hubby for the past 3 years..mmg its his task year after year...


Hah..ni lah keja hubby ku as a qualified electrician..He be responsible in memasang lampu cucul...Sampai atas atap..Nasib baik umah banglo..Kalau umah 2 tingkat,meraung aku kat bawah menunggu...



Porak peranda umah on the early few hours...Waktu ni lah Darwish bukan main lagi ligat..Melompat turun dari carpets yg berlonggok tu...Dangerous sal ada tangga dlm umah mama ni..

Look at my mama..Mandur bertauliah..hehehe

nI lah murid2 Eric DekoRaya..hehehe...
Yang baju merah tu is my sis..The rest are my cuz...
Dorang yg responsible mengemas umah...



Hah..Me lak jadi macam mama...mandur yg sangat bertauliah class kedua..hehehe..

ni baru balik dari kedai beli botol anti drip Darwish..Darwish ni suka sgt tumpahkan air minuman kat any flat area..










Taddaaaa...
cantik pun umah..Arrangement tahun ni is different..nice...looks more spacious..

Mama noy ni suka sgt beli furniture..tapi most of the items she bought jenis yang tahan lama..macam bouquet bunga tu..It cost her nerly $400..Tapi dah 5 tahun masih nampak cantik...

Bukan macam my apartment..Tak byk bende..No cabinets kat liviung room..i dont like furnitures yg dibeli tapi jarang di pakai..its just a waste of $ and collecting dust jer..beli kalau dah suka and minat sgt jer..kalau tak,baik beli perrfiume and my Guess bag..lagi berbaloi..hehehe

This entry was posted on Tuesday, September 15, 2009 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

5 Comments

huh.. dah kemas umah? kite tak kemas umah lg ni... tah bilanye nak kemas pun tatau... hikhik...

umah mama jer yg kemas..umah noy mcm tak raya jer..huhu

noy,
best jugak kemas2 rumah beramai2...
umah besor leh deco2 & tukor2 susun atur...

noy dah amik ke kadraya kat blog kakyong.. amik ya jgn tidak

tq kakyong...nanti noy ambik..waktu ni lagging sikit la my connection..lembab

wah bestnye persiapan.. izad jd lampu man yek.. nantikan yek gambo raye dgn syafi berbaju darwish.. sgt kiut tau

Post a Comment