NyIzd lil heroes

Banjir Nuzul Al-Quran

Posted by: NyIzd

Ari Isnin lepas,weols stayed umah my parents di KB cos cuti Nuzul Al-Quran..
Received a call around 8am from caretaker n he gtau my apartment banjir sal ada yg lupa tutup paip..
Hubby rushed off to bandar n i have to stay back jaga Darwish..
Hubby sepent the whole day cleaning my apartmanet..Nasib baik my aunti n cuz ada di bandar ari tu..They helped him out in cleaning the house..

Here are few pics that i wud like to share wif uols..Wat a catastrophy..

Nasib baik ada camera DSLR ni kan..and nasib baik gak hubby ingat masih nak bawak camera tu walau tgh panic..




Banjir tu melimpar sampai keluar umah..Terkena lak lift..And the lift waktu ni out of order..Takut sangat ni if weols have to pay the maintenance cost..That will cost around 5k



This is the entrance of the apartment..Habis basah kuyup my carpet..
I spent around $900 for the door to door carpet last 3 years..




All the rooms habis banjir..Nasib baik tak kena electric outlet..



My lovely leaving room dah abis basah...Nasib baik tak kena sofa..



My sis is staying wif me..Kena jugak..
PS: please ignore sticker yg kat almari tu..Tu lah hasil nurkilan Batrisyia n Darwish..hehehe



Ni my guest room..Cadar basah cos katil2 dlm bilik ni jenis yg rendah..





Ni aktiviti mengikis gam carpet..I really appreciate family my aunti for helping me out..
Moga Tuhan jer yg dapat membalas budi baik dorang ni..Amin...
Yang baju coklat tu is my aunti..Adik my mama...Yang baju ijau muda tgh mop tu is my cuz..Baju ijau tu is my cuz's boifren..

Its been ages since i saw tiles of the apartment..To think of it,its quite a refreshing change...



Ni my other cuz..Tgh mengopek gam carpet..
The next thing i might do is call for a waxing service kot..I hope it wont cost much..












Next few pics are the stripping off of the soaked carpets..










Aktiviti mengemaskan carpet yg dah kering..Nasib baik it was a hot day..Sekejap jer kering carpet..And my carpet mostly tak tebal..Tak minat carpet yg bulu tebal tu..

So this are damages report so far...
(PLAGIARIZED DARI BLOG HUBBY..HEHEHE)

95% of carpet is total lost
8 pcs carpet "lawa" still lembab
Sofabed still lembab


Nasib baik i wont be spending raya at my place dis year..cos bibik balik Jakarta and will only be back home on the 1st Oct..I bet she'll be crying and shocked wen she saw all this..

Self Reflection(Muhasabah Diri):

Bende camni mmg dah tersurat utk diri kita masing2..
Sama gak cam ajal...
We dont know wat will happen to us tomorrow..
Ni mungkin pengajaran utk weols sekeluarga..


And ni mungkin doa i yg telah dimakbulkan.
I have been wanting to change the carpet of ny house cos byk area yg dah kotor and wear out
I was even thinking about it the nite before this incident happen..
I found it funny why i was thinking bout changing my carpet the whole day before this thing happen..Its like an instinct jua tu..
Funny but true indeed..

This entry was posted on Wednesday, September 09, 2009 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

6 Comments

siapa yg tak tutup paip tu..
tak banjir kat darat..
banjir kat apartment plak
sabar jelah..
dugaan di bulan puasa..

zieha,tak tau lah saper..
mmg dugaan..not the right timing..bibik lak takder ni

sabo byk2 bulan posa ni.. mmg betul ckp noy.. ada hikmahnye tu

thanks adda...i need that...:)

cantik rumah noy..
rumah kakyong ni ala2 rumah org bujang..
xde perhiasan, perabot di hall jauh sekali..

sungguh baik makcik & sepupu2 noy...

K.yong...tq ka...
waktu ni umah dah berterabur,,,Tapi Alhamdulillah,perabot masih baik..

Post a Comment