
Even though my lil hero refuse his food,but his weight is still gaining well..Heran bin Ajaib..Mana saja lah all those extra Kgs come from..Jangan saja Darwish ni demam or mengusut,then i'll be worried..This few weeks,my lil hero semakin happy lak..Senyum,ketawa and just enjoys playing wif his aunties..Cute gak..I dont mind him losing some weight but not too much lah..Best tau peluk my chubby lil hero ni..And as u all know,Darwish LOVES to be cuddle..
Tapi my mama tiap hari complain bout him not eating..Penat gak telinga ni..But,im still insisting on not wanting to start worrying cos Darwish still takes his fruits,snacks and biscuits..And he can enjoy playing and sleeps well at nite..
Darwish ni walau pun tak nak makan,but he loves to drink..Bukan jer his formula milk(which i have restricted to 4 bottles(8 ouns) per 24hours),but he just drinks anything..Aper jer minuman..He make sure he will not leave even a drop..But,what im quite worried is that he loves coke..Apasal ntah...Weols mmg tak leh gi kedai without Darwish tak ngusut nak coke..Mesti beli cos he knows which 1 is coke..Dah try give him some other non-fizzy drinks,but he knows which 1 is coke..Ni nini(atuk) punya ajaran la ni..Konon nak testing..He thought Darwish will spit out after testing the sour fizzy Coke..But NOOOOOOO......Darwish love it instantly..Kira LOVE AT FISRT TASTE.

Lepas tu,Darwish tak leh tgk air warna hitam..Kopi pun Darwish try..Did he spit out the bittersweet coffee?NOOOOO....Darwish even mumbled 'emmmm'....Meaning best ler tu..
Maybe Darwish loves Coke becos of me..Waktu pregnant dulu,i just love coke..Almost every week minum..Tu pun menyorok minum waktu kat ofis cos tak nak Izad marah..Kan kalau pregnant,hormones are raging..And dat raise body temperature..Sal tu lah kena sejukkan badan wif Cola(ALASAN!!!)..Tapi best tau waktu badan rasa panas and minum coke..SEGAR...Terkenang lak nikmat waktu tu..

Reminiscing waktu pregnant dulu,i was so addicted to AMBUYAT..Tiap minggu makan AMBUYAT.Even the nite before i deliver,i had AMBUYAT for dinner....Since 90% of ingredient AMBUYAT ni is water,maybe dats why Darwish ni suka minum kot.
AMBUYAT ni local cuisine di Brunei and Borneo..Orang kat sini jer makan..Best tau..AMBUYAT ni boleh dicategori special dish kat Brunei..Petua org2 tua,bende ni tak leh sebut,cos highly risk of KEMPUNAN..I dont believ dat cos waktu Noy kat UK dulu,almost evryday terkenang kan AMBUYAT..Takde pun ader incidents happen(ALHAMDULILLAH)
Kalu korang nak tau wats AMBUYAT,search and google jer ,k...Malas lah nak explain..Nanti aku lak yg betul2 kempunan..Ni pun dah terasa kenikmatan AMBUYAT..
Sia Sia Pun...
(ni phrase org Brunei sebut kalau nak makan/minum something yg takde depan mata..To avoid kempunan..)

Ni typical AMBUYAT set.U know wat..Waktu pregnant,i can eat a portion for 3 person on my own.Ni waktu pregnant jer,k..Sekarang ni tak lah...
Waktu pregnant tu,I can have AMBUYAT for lunch and dinner...Tu yang semakin selalu gi jamban..(AMBUYAT ni kan mostly air,so d effect is dat it makes us wee alot)..
Makan mengunakan candas..candas tu macam chopstick tapi not fully separated..AMBUYAT ni kena ngam dip or cecah/Cicah..I love cicah jeruk binjai campur tempoyak..Nikmat tahap tak terkata tuu...Best nya...
Waaa...NOW I want my AMBUYAT..Padan muka aku nah...Talis liur tah plg ni...DEMM!!
This entry was posted
on Thursday, July 23, 2009
and is filed under
darwish,
food
.
You can leave a response
and follow any responses to this entry through the
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
.


bagusla darwish kalau minum dia habiskan tak tinggal even one drop.. eve pulak habit dia kalu minum sure tinggalkan sket.. ;p
huhu my son plak addicted to 100plus..
kagum kta dengan darwish...
wot woooootttt....wooott
isskkk...sedapppnyer ambuyattt.
x penah makan lagik neh.
MamaIdz,a'ah Darwish kalau namanya air,mmg licin...hehehe
Yanti,nanti dtg Brunei,k..Noy belanja..tapi my hubby tak pandai..
sia sia pun.. hehe sebenarnye dh biasa dgn phrase nih.. selalu pakai dgn kawan dulu2.. dia yg ajr.. sedap ke ambuyat tuh? mcm best jer noy citer..
noy, baguslah darwisy suka minum.. at least tak risau dia ter dehydrated kan
Adda,alhmadulillah darwish ni suka minum..tapi tu lah..susah nak bagi mkn..