Assalamualaikum, my dearest blog buddies..
Bukan main lama sangat tak update blog..
ada yang rindu ker?hehehe
As uol know, i have delivered..Alhamdulillah..
Tepat jam 7:20PM, 5 Syawal 1431H | 14 September 2010
Lahirlah seorang lagi my 3.09kg lil hero...
My dearest hubby has given the full priveledge for me to name our son..
So i have name him...
Muhammad Bakhtiar Bukhari Bin Khairul Izad..
I feel nama ni macam sejuk jer..
Best kalau di sebut..
Nak gak cari nama yang bermula dengan 'D"..
Ramai yang cadangkan Danil or Danish..
But honestly, im not into nama2 yang ada bunyi omputih gitu..
Alhamdulillah my delivery was quick..
Tu pun tak tau yang diri ni dah in labour..
I cud just feel the pain on my post caesarean wound.
Rupanya dah buka 6 cm
I was induced cos dah delay 1 week..
Actually doctor nak i deliver on the malam raya..
but nak nangis merayu depan doctor tak nak induce
They want to induce cos BP tetiba jer naik to 150/90..
So i requested to be on anti hypertensive tablets..
Alhamdulillah, the tablets work and my BP turun to 130/80
Everyday kena gi ward to check on my BP and pergerakan baby.
Evrything went well only after raya ke 5 wen my BP shoot up lagi to 140/90..
so kali tak leh bargain lagi,kena induce..
I was induce wif prostin at 10am..
at around 5pm,my wound scar sakit sangat
I tot thats a normal reaction cos myu frens pernah ceta yang dats normal for post CS mothers..
They check for contraction, tak kuat lagi..
But the doctor did a VE,and rupanya dah 4 cm..
Tapi waktu tu, i didnt feel the contraction yet.
Masuk labour room exactly Maghrib and after an hour(Isyak), i successfully delivered..
I tak expect will be able to deliver cos usually kalau 1st pregnancy CS, 2nd pun CS..
Bukan main lama sangat tak update blog..
ada yang rindu ker?hehehe
As uol know, i have delivered..Alhamdulillah..
Tepat jam 7:20PM, 5 Syawal 1431H | 14 September 2010
Lahirlah seorang lagi my 3.09kg lil hero...
My dearest hubby has given the full priveledge for me to name our son..
So i have name him...
Muhammad Bakhtiar Bukhari Bin Khairul Izad..
I feel nama ni macam sejuk jer..
Best kalau di sebut..
Nak gak cari nama yang bermula dengan 'D"..
Ramai yang cadangkan Danil or Danish..
But honestly, im not into nama2 yang ada bunyi omputih gitu..
Alhamdulillah my delivery was quick..
Tu pun tak tau yang diri ni dah in labour..
I cud just feel the pain on my post caesarean wound.
Rupanya dah buka 6 cm
I was induced cos dah delay 1 week..
Actually doctor nak i deliver on the malam raya..
but nak nangis merayu depan doctor tak nak induce
They want to induce cos BP tetiba jer naik to 150/90..
So i requested to be on anti hypertensive tablets..
Alhamdulillah, the tablets work and my BP turun to 130/80
Everyday kena gi ward to check on my BP and pergerakan baby.
Evrything went well only after raya ke 5 wen my BP shoot up lagi to 140/90..
so kali tak leh bargain lagi,kena induce..
I was induce wif prostin at 10am..
at around 5pm,my wound scar sakit sangat
I tot thats a normal reaction cos myu frens pernah ceta yang dats normal for post CS mothers..
They check for contraction, tak kuat lagi..
But the doctor did a VE,and rupanya dah 4 cm..
Tapi waktu tu, i didnt feel the contraction yet.
Masuk labour room exactly Maghrib and after an hour(Isyak), i successfully delivered..
I tak expect will be able to deliver cos usually kalau 1st pregnancy CS, 2nd pun CS..
So this is my new lil hero...
Ni few minutes after delivery..Putih macam cina and mata dah buka..
Mata mcm bentuk daun...hehehe
Ni 24 hours after delivery..Muka dah start berubah...
This is the latest pic of Bakhtiar..Lahir 3.09kg after 1 month 4.8kg..
Lekas naik badan...cos suka sangat menetek..

This is his 1st development..Only 1 month dah pandai senyum and gelak bila ditegur..
He especially love the voice of my babah..
So now, i have got 2 lil hero..2 lovely heroes ands the ruby of my life..
My other hero aka Khairul Izad..
Tq for the support during the delivery..
You took care of me well and was always there..
Love You
This entry was posted
on Monday, November 15, 2010
and is filed under
Bakhtiar
.
You can leave a response
and follow any responses to this entry through the
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
.



wah akhirnye post dari noy ada jua. rindulah. bakhtiar pun dh semakin chubby. ada iras2 abg darwish. so far darwish ada jeles2 tak?
Tahniah Noy..
lama nya nak tunggu update terbaru dr noy...
FB pun kakyong dah jarang masuk...
pipi tu xleh tahan.. adeii, geramnya//
Tahniah for normal delivery....
Adda,darwish is a gud bro..dier selalu cium
Kyong,fb lah punya angkara yg buat jrg update :)
He soooooo lovely!!!
sooooooooo cutee!!!
soooooooo bulat!!!
geram tauuu!! biler la sya pulak nak dapat baby ni.. lama dah tunggu... huuuhuhu!!
wow... cute n chubby!!!
congrats noy... :)
Lala,
kerjaain suami loh mlm jumaat..hehehe..Insya Allah..
Leez ..Tq
ohhhhh sooooo cute la noy..kagum la..baru lahir dh buka mata n clearly plak tu..
cute nyer bb boy ni...chubby betul...
suziey,both my sons dah buka mata waktu lahir..Alhamdulillah...
ayang,Tq.. :)